BellaItalia.reismee.nl

17e vakantie (reis) dag: naar de Champagnestreek

Vandaag even zo'n kleine 500 km noordwaarts gereden. Bij Langres de snelweg verlaten om ook een stukje 'binnendoor' te kunnen tuffen, we wilden graag iets van de 'Champagne streek meemaken.Dat leverde eerst veel vergezichten op bossen en akkers op en pas km's later in de buurt van Chalon-sur-Seine ook druivenvelden (leesBrut de Bourgogne). We reden inmiddels al in het Departement Champagne et Ardenne, maar hier mocht de Brut of Cremant nog geen Champagne genoemd worden. Bij een lokaal boertje namen we, na het een en ander geproeft te hebben,een doosje Cremant de Bourgognemee. De bubbeltjes voor thuis mochten nodig aangevuld worden, want die uit de Loire van vorig jaar waren op een enkeling na allen genuttigd.

Even later arriveerden we in de Champagne streek, maar wat we ook zagen, geen druivenranken, wel een saaie boel zo tussen Troyes en onze afslag .....

Pas vlak voor onze eindbestemming Vertus zagen we de druivenvelden, zo ver als je kon kijken,tja opmerkelijk en bijzonder.

Ons adresje vonden we al gauw, een mix van een Champagnehuis en Chambre d'Hôte. We werden hartelijk welkom geheten door Yannick en nadat we onze kamer hadden bezocht (voor franse begrippen heel erg smaakvol)werden we verwachtvoor een apéritif: Champagne. Een adresje om te onthouden !

Ingeborg

Ziet ernaar uit dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. Heerlijk. We komen gauw weer eens een wijntje bij jullie proeven. Ik ben inmiddels gepakt en ga eind van de middag ri Schiphol de zon tegemoet.
Goeie reis terug en tot de 29e in Cuul.