BellaItalia.reismee.nl

10e vakantiedag: een dagje markt en het Gardameer

We kregen de tip om de markt in het dorpjein derichting van Brescia te bezoeken, dus zogezegd zogedaan. Best een grote markt, en zeker gezien de geparkeerde auto's langs de kant van de weg, ook druk bezocht. Veel kleding, weinig plaatselijke specialiteiten qua eten. Wel een 3 tal kaas stalletjes en een viskraam. Wij houden meer van etenswaren dan van lokale kledij ...... Maar we vonden er wel een kraam met naast fietsspullen enkeuken benodigdhedenook een stekker voor de laptop !

Na een kopje koffie namen we de route richting het Gardameer,om de plaatsjesGardone Riviera en Limone sul Garda te bezoeken. Het eerste plaatsjewas een aaneenschakeling van statige hotels en aangezien het behoorlijk regende, reden we verder en vlak na Gardone stopte we voor de lunch. Daar hebben we zelfs heerlijke (dat hopen we thuis te proeven) olijfolie gekocht bij een plaatselijke perserij.Bij Limone hadden we wel wat borden verwacht die ons naar een limoen kwekerij zouden 'dirigeren', maar we zullen de borden wel gemist hebben......

We zijn toen doorgereden naar Riva del Garda, maar daar kan je beter niet op een doordeweekse dag in de namiddag arriveren ..... geen parkeerplaatsje bijnameerte vinden. Gelukkig vonden we een plekje en liepen we nog even het winkelgebied in en na een Aperol namen we de route terug naar Idro. Dit keer, zoals de tomtom ons adviseerde, langs het Gardameer en na Gargano de bergen in om na weer een aaneenschakeling van bochten bij Crone uit te komen. Ik geloof dat we over 14km ruim een half uur deden ......