BellaItalia.reismee.nl

18e vakantiedag: en Champagne

Een dagje de tijd om de Champagne streek te verkennen. Maar ja waar ga je proeven met alleen al 10 tallen Champagne huizen hier in de straat.... We besloten eerst wat rond te rijden, even een bezoek aan Epernay te brengen en dan af te sluiten met een bezoek aan het Champagne huis van Doyard-Mahé, de zwager van Yannick Doyard, die naast zijn Champagne ook de B&B Clos de Margot heeft. De omgeving is prachtig, gelukkig hadden we prima weer, want de voorspeling was minder gunstig. Epernay was comme ci comme ca, niet bijzonder interessant, wel leuk om de Champagne huizen van de gerenommeerde "merken" te zien aan de Avenue du Champagne. De proeverijwas heel bijzonder, we werden allervriendelijkst ontvangen en zelfs het hele gezin, eigenaar, vrouw en dochter Carol kwamen zich voorstellen. De dame die ons hielp vertelde met veel smaak het nodige over de Champagne en zelfs hoe een Champagne te ontkurken, niet door te draaien aan de kurk, maar aan de bodem van de fles ..... We hebben 'k weet niet wat allemaal geproeft, tot en met een aperitive en een digestive toe. Een leuk adresje om te onthouden.