BellaItalia.reismee.nl

16e vakantiedag: een dagje in 'Pays Gex'

Vandaag, zondag 9 sept een dagje blijven hangen in het mooie Pays Gex. Een heerlijke zonnige dag, nogsteeds zo tegen de 30*, dus waarom zouden we al richting de Champagne streek rijden ? (ja wel even overwogen, want het weer daar zou vanaf dinsdag wat wisselvallig/regenachtig worden met een graadje of 21 en het is natuurlijk veel leuker om al die druivenvelden in de zon te zien .....)

Even de markt in Divonne bezocht, maar ach wat een mensen, tjonge jonge, dat waren we even ontwend; veel Zwitsers die 'een dagje uit' waren (zo vernamen we later op een terrasje van een Zwitser uit de buurt van Lausanne). We kochten wat kaas, gebraden kip, tomaat en brood en namen dat mee voor een picknick onderweg richting de Col de la Faucile. Even later, iets boven Gex, een kleedje uitgestald en de picknickmand tevoorschijn gehaald. Even heerlijk een broodje kaas/tomaat mét uitzicht op het meer van Genève gegeten. De Mont-Blanc moesten we erbij bedenken, die was vanwege het 'nevelige' uitzicht niet zichtbaar. Even in het archief gedoken ..... en een foto uit 2007 (toen ik Jan-Willem en Lia op de camping in Divonne-les-Bains bezocht) zorgde vooreenprachtigvergezicht op de Mont-Blanc. Adieu.

Na al dat lekker Italiaanse eten, hadden we allebei trek in iets anders dan pizza en pastaen met de wetenschap dat 'de Indiër' dichtbij was, besloten we bij Rasjpoute te gaan eten. Monsieur Goulan, de eigenaar was aanwezig, dus het werd een mooi rendez-vous én we werden rijkelijk getrakteerd op champagne en cognac. Nu ben ik geen cognac kenner, maar deze was van uitzonderlijke kwaliteit, maar goed dat het hotelletje heel dicht bij was ....