BellaItalia.reismee.nl

15e vakantie (reis) dag: van Italië naar Frankrijk

Vanochtend betijds opgestaan en rond half negen naar het hotel/sleuteladresje gereden. Daar op ons gemakjeontbeten en koffie gedronken en de sleutel van het huisje ingeleverd. Toen nog gedag gezegd bijhet kruidenierswinkeltje bij Gino en Carla en toen even na negen uur de route in westelijke richting genomen. We kwamen langs Milaan (lieten we links liggen ..... niet geshopt !) en ergens onderweg in een plaatsjeeven koffie gedronken en verder op de route richting Aosta in het plaatsje Ivrea, in de buurt van Lago di Viverone gestopt voor de lunch.

Heerlijke caprèse gegeten (tomaat met mozzarella) en toen weer verder gereden, door het Aosta dal. Dat is heel mooi als je zo het dal in rijdt en de vergen in de verte als maar dichterbij ziet komen. Heel imposant ook degletsjers daar enhet andere aangezicht van de Mont-Blanc.

in dit dal zijn inmiddels ook veel tunnels erbij gekomen, wat de route versnelt maar niet verfraait .....

Nog even een slordige 40 euro betaald om door de Mont-Blanc tunnel te mogen en toen arriveerden we in Frankrijk.

De hele dag door bijzonder mooi weer gehad, ergens tegen de 30*, in de auto was het heerlijk koel !

Tegenhalf 6 arriveerden we bij Pierre zijn appartement; ze hadden goede omzet gedaan diezelfde ochtend en middag enbesloten tegen het einde van de middag de bar wat eerder te sluiten. Samen met Pierre een bijzondere lekkere wijn gedronken uit 1994 (Hermitage) en nadat we hadden ingechecked bij een hotelletje iets verderop, gingen we met Max en Pierre uit eten, bij een lokaal restaurant anex pizzeria. Dat was heel gezellig. De pizza's waren heel goed, maar de antipasti (diverse soorten vleeswaren) kon niet tippen aan die in Italië .... Wedenken al met een beetje weemoed terug aan de week in Italië.