BellaItalia.reismee.nl

12e vakantiedag: een dagja 'ala casa'

Vanochtend toen we wakker werden, was het zonnig weer (zoals voorspeld)en met het terras op het zuid zuid-westen gericht, vertoefden we aan het ontbijt nog even inde schaduw en dat was zo 'sochtends helemaal prima.

Vandaag was het de beurt aan de markt hier in het dorpje zelf. Een gezellige drukte en een leukere markt als afgelopen maandag. Veel gevarieerder enmodernere 'spullen' zoals kleding, tassen en tafelkleden. Ook nu meer groente en fruit en kaas en worst kramen en zelfs olijven !!!

Eindelijk dus olijven kunnen kopen.

Voor de lunch kochten we wat brood, vlees en trostomaatjes, meer dan voldoende voor deze keer. Het zal wel aan de warmte hebben gelegen dat we dit keer geen trek hadden in een lunch 'buiten de deur'.

De rest van de middag hebben we ons vermaakt opons terras met een boekje of een tijdschrift, haartjes gewassen en een wasje gedaan.

Zo'n luier dagje tussendoor is ook heel prettig een aangenaam, te bedenken dat morgen de wekker zal gaan en we rond 8 uur vertrekken in de richting van Sant'Ambrogio di Valpolicella, waar we een rondleiding gaan krijgen op het landgoed van Masi ende Ripasso en Amarone wijn gaan proeven ! Een heerlijk vooruitzicht.