BellaItalia.reismee.nl

9e vakantiedag: een beetje de omgeving verkennen

Vandaag wilde we niet een al te lange of bochtige dagtocht maken, even een rustig dagje om de omgeving te verkennen, zo besloten we.

Een dorpje vlakbij, Bagolino, werd de bestemming. Een mooie rit lang het Idromeer en op een gegeven moment links af de bergen in, toen begon het gekronkel al weer. Ze weten daar wel raad mee, wat een priegel weggetjes, soms zo smal dat je blij was dat het daar zeer rustig is qua verkeer .... Bagolino werd in magazines enzo aangeprezen, maar in werkelijkheid stelde het bergdorpje niet veel voor. Nee niet zoals we van Frankrijk kennen een dorpje in de bergen met dan allerlei leuke winkeltjes met lokale produkten en 'artisanale' ambachtelijke spulletjes.

We hadden vandaag niet veel zin om nog verder de omgeving te verkennen, dus namen we dezelfde weg terug en in de middag arriveerden we terug bij het huisje. Daar hebben we ons, voorzien van een glaasje rosé en wat kaas en worst, prima met wat leesvoer vermaakt.

Vanavond was de beurt aan de pizzeria, die ons was aanbevolen door de eigenaar van het winkeltje waar we de kaas, worst, wijn en yoghurt hadden ingeslagen voor de komende dagen.

Het was een goede aanbeveling!

Normaliter krijgen we in Nederland de pizza vaak niet opgegeten, maar hier was het 'andere koek'

Hier komen we nog wel een keer terug.