BellaItalia.reismee.nl

6e vakantie (reis) dag: van Lago Lugano naar de regio van Verona

Zo gezegd, zo gedaan vertrokken we donderdagochtend in de richting van Verona, een goeie 200km rijden. Onze tomtom stuurde ons bij Menaggio naar de overkant van het meer, dat hebben we toen ook maar braaf gedaan, met de veerpont/boot wel te verstaan. Leuk hoor zo'n tochtje, weer eens wat anders. Er waren 2 opties mogelijk, die naar Varrena, of de andere boot naar Balaggio, de tomtom stuurde ons naar Varrena ! Dus lieten we zowel Balaggio (volgens de dame achter het loket een toeristenplaats), als Como links liggen. Het plaatsje Varrena was schattig, maar dat was dan ook het enige aan die kant van het meer. Tot aan Lecco en daar voorbij ook, was het een aaneenschakeling van ouwe meuk, veel achterstallig onderhoud, gewoon een verpauperde aanblik. Nee dan was het vorig jaar in Villafranca di Verona wel heel anders, gewoon goed onderhouden huizen, mooie gevels. Weten we dat ook weer ..... Die kant van het meren gebied is dus niet de moeite waard. We vervolgden onze route verder in de richting van Verona, met en volgende stop in Bergamo. Tja wat zullen we daar van zeggen? Een stad ala Genève, veel grote, statige sjieke gebouwen en niet die gezellige terrasjes en fraai gekleurde pandjes zoals in Verona. Oké, weten we dat ook, zo op het eerste gezicht en me deze eersge kennismaking dus niet onze stad! De volgende stop was aan het Lago d'Iseo, in het gelijknamige plaatsje. Ja daar troffen we de huizen zoals in Verona, een bonte aaneenschakeling van kleuren en van die romantische balkonnetjes, oveal terasjes, kortom het was daar gezellig toeven. Daarna de snelweg op en vlakbij de eindbestemming eraf, voor €4,50 tol, geen geld. Het adresje " Corte Castelletto" in Pradelle lag niet in " the middle of no where", wat we hadden vermoed, maar achter de gevel verrees een alleraardigst hotel, met zwembad en onze kamer, op de 2e (en bovenste) vedieping, was ruim met een dak van houten balken (5mtr hoog!), zeer fraai. Hhet ontbijt, zo bleek de volgende ochtend, was zeer riant, veel keus, kortom een adresje om te onthouden!