BellaItalia.reismee.nl

5e vakantie (reis) dag: CH -> Italië

Het blijft mooi als het in de bergen ochtend wordt en wat een mooi gezicht als de zon achter de bergen opkomt. Ook vanochtend wederom heerlijk zonnig weer en na het ontbijt nog even op het terras voor het hotel gezeten, veels te lekker weer om te vertrekken, maar ja, we wilden de Simplonpas ervaren tijdens een zonnige dag. Een mooie pas en een mooie route, dat is zeker, wat stegen we in no time uit het dal bij Brig richting Simplon ! Even dacht ik nog een puntje van de Matterhorn te zien ...... (wie weet was dat z; tja, in de bergen is dat altijd lastig in te schatten). Na het dorpje Simplon arriveerden we in Italië en bij het eerste de beste restaurantje stopten we, het was toen ook al 13:00 uur. Heerlijk spaghetti gegeten en esporesso gedronken, de bediening was alleraardigst vriendelijk, daar kan in het algemeen het Zwitserse volk nog wat van leren en de Fransen hier en daar ook wel. We besloten de route via St. Maria Maggiore naar Locarno te volgen, een route die voor auto's met caravans niet toegankelijk was. Tja na dat ritje begrepen we waarom .... Soms was de weg zo smal dat wanneer we een bocht namen, we hoopten geen tegenligger te zullen treffen .... Locarno zonder schade bereikt ! Daarna de route vervolgd in de richting van Lugano, om daarna ergens in de buurt van het meer van Lugano een Albergo (Italiaans voor hotel) te gaan spotten. Dat viel ff niet mee, de een dicht de ander zag er niet uit en op een gegeven moment een bordje langs de weg met daarop Albergo, maar gevolgd en dat bleek een goede keuze te zijn. Dat was in Porlezzo. Ook in het restaurant van het hotel heerlijk op het terras gegeten, met een temperatuur waar je (als Hollander) nog u tegen zou zeggen.