BellaItalia.reismee.nl

3e vakantiedag: Chamonix

Voor vandaag werd al op weeronline een weersverwachting met een 10 voorspeld .... We stonden op met een strak blauwe lucht en geen wolkje te zien. Rond 09.30 vertrokken we uit het hotel in de richting van Martigny (CH) en na de Pas de Forclaz en de grensovergang maakte we een stop in Agentière (F). We haden een schitteerend uitzicht daar op de gletsjer bij Argentière en ook al op de Aguille du Midi en de Mont-Blanc, wow dat was heel bijzonder, want doorgaans wordt de top van de Mont-Blanc omgeven door wolken. De dag begon al goed want in Argentière "scoorde" Monique een nieuwe skibroek (terwijl de zoektocht eerder was bedoeld voor een nieuw sk ijack, maar een broek was toch ook zo langzamerhand wel welkom) Vanwege (parkeer)drukte door de "the North Face Trail du Mont-Blanc" parkeerden we op een oude vertrouwde plek bij de camping Ile des Barrats. Heerlijk rond gesnuffeld en gewinkeld in Chamonix en ookErik vond nog een nieuwe skibroek in zijn maat, die hem goed stond. Het was bloedje heet in het centrum, dus af en toe een terrasje voor wat te drinken of te lunchen was een aardig alternatief tov het passen van die winterkleding ... 's Avond nog gegeten in Chamonix en toen weer diezelfde mooie tocht, maar dan terug