BellaItalia.reismee.nl

de wijnproeverij bij Weingut Peter Briem

Kan je je het voorstellen, op zondag ochtend om 10 uur werden we ontvangen door Frank (de eigenaar, zoon van) en voor we het wisten zaten we aan de wijn, nou het proeven ervan: de Spätburgunder Weissherbst, een rosé. Die hadden we zo'n 1 1/2 jaar geleden gedronken bij Frans in het Sauerland en die vonden we zo lekker, dat we die op ons verlanglijstje hadden gezet om daar een keer langs te gaan (deze wijn is nl. nog niet te koopin Nederland).

En toen we wilde betalen, kregen we te horen, omdat het pinapparaat het niet deed: 'Oh betaal de factuur maar als jullie terug zijn van vakantie ' ......

Daar gingen we dan op weg met de eerste doosjes rosé .....

Onderweg richting Val d'Illiez nog even in een dorpje geluncht en aan het meer van Genève gestopt en in de namiddag arriveerden we in het Portes du Soleil gebied, bij Frans en Carmel.

Dat was erg leuk om hun weer te zien (en ookde honden Jack en Harry !)

We kregen een mooie kamer in het hotel (Hotel du Repos), met uitzicht op het plaatselijke pleintje, erg mooi al die huizen met veel hout en kleurijke balkons en het uitzicht kon zo in een fotoboek !!!